Jan 30, 2009

رباعية في الحب

بكتبلك أطول رسالة حب وسلام
فيها كل معاني الحب والوئام
فيها حياتي فيها كلام
فيها ذكرى فيها آلام
فيها ماضي وحاضر فيها غرام
غلافها مستقبل بينور الظلام
حتى لو مش حاسة إنتي ليا الهيام

-----------

عشانك هفني عمري
وعلى سيرتك أنا ماشي
عايش في غابة الحياة وده قدري
قابلتك انا ونفسي أعيش معاكي عمري
أبعتلك رسايل حبي حتى لو مش هتقدري حبي
تفضلي إنتي أنا حتى لو مش أنا إنتي

-----------

سطور وكتبتها بعد نصل الليل
مقدرتش أنام من كتر الجروح والويل
لساني مكتف قلبي مش قادر يقول يا ليل
والراجل ده بكلمته مش بمشي وميل
قلت أفضل أنا ساكت وأحتفظ بنار الويل
أحسن بكرة يجي شايل بكا وعويل

-----------

دلوقتي أنا لازم أنام ومش قادر
عندي مهمة صعبة وعليها مش قادر
هفضل مش قادر على اللي غيري عليه قادر
هيخطفك مني غيري و أقف أنا مش قادر
وتبقي إنتي مع غيري اللي على رضاكي مش قادر
خليكي فاكرة إنتي اللي بعتي وخلتيني مش قادر

No comments: