Jan 31, 2009

ده انا بحبك

ليه يا مصر تقسي عليا
انا ابنك وخيرك عليا
من زمان
جاية
دلوقت تبقي عليا
قوية
وقاسية
ليه يا مصر
ده انا ابنك
انا اللي من قلبي بحبك
انا ابنك
اللي بنالك السد
الهرم من الاف السنين
شهدلك
ان ابنك بيحبك
يا مصر انتي بقتي قاسية ليه
ترميني من فوق عمارة ليه
تموتيني ف حادثة ليه
ليه بقيتي عاوزة تقتليني
عاوزة تحرقيني
او ف العبارة تغرقيني
ليه يا مصر ده انا بحبك
انا ابنك
انا اللي هشيل همك
انا يوم العدوان
هدفع دمي
ضريبتك

يا مصر انا انسان
زي الناس اللي ف أي مكان
عايشين في سعادة أو ف حرمان
بس بحبك
مش زيهم
ممكن يكونوا هما من أي مكان
بس انا حتة منك
ده انا إبنك
يا مصر ضهري إتهد
قبل ما يجي معاد الجد
من الهموم بفكر
لحد ما بقيت شايل هم
كل حد

يا مصر ليه بقيتي جبارة
وبولادك غدارة
إزاي الأم البارة
تقسى على ولادها
وترميهم في البحر دول سندها
يا مصر بلاش تحرميني
من حبك
بلاش تعذبيني
على أرضك
بلاش تدبحيني بسكين عشقك
ده انا بحبك

No comments: